Veerkrachtige kinderen – Coaching voor meer zelfvertrouwen en innerlijke kracht

Reviews

















 

Review Individueel traject + Veerkrachttraining  groep 8

 

Onze dochter heeft de Veerkracht training gevolgd bij Kim, ze heeft het erg naar haar zin gehad en ging er iedere keer met veel plezier heen. Daarnaast heeft ze een individueel traject gevolgd. Haar zelfvertrouwen is enorm verbeterd en laat al resultaten zien. Ze keek bijvoorbeeld erg op tegen schoolkamp, daar is in de training aan gewerkt en uiteindelijk had ze er zelfs zin in (en ze heeft het heel leuk gehad)!

Ze is een stuk zelfverzekerder geworden en heeft dankzij Kim nu het vertrouwen in zichzelf en is helemaal klaar voor de middelbare school.

 

Vader van een 14-jarige zoon,  11-jarige dochter en 9 jarige zoon.

Review
Individueel traject - Master your mind 

 

Het was een geweldige reis voor ons als gezin en voor onze zoon. We zijn Kim ontzettend dankbaar voor de steun die zij onze zoon heeft gegeven tijdens zijn sessies.

 

Onze zoon had moeite met het omgaan met zijn emoties, wat voor hem en voor ons als ouders lastig was. Kim creëerde een veilige, rustige en vertrouwde omgeving waarin hij zich begrepen en gesteund voelde, hij ging elke week -na zijn voetbaltraining met plezier naar haar toe. 

 

Met haar begeleiding heeft hij geleerd zijn emoties beter te herkennen en te reguleren op zowel het voetbalveld (waar het vooral tot uiting komt) als thuis en op school. We zien echt een positieve verandering in zijn zelfvertrouwen en gedrag.

 

Haar aanpak is geduldig, professioneel en oprecht betrokken. We voelden ons gedurende het hele proces betrokken en goed geïnformeerd.

 

Dank je wel, Kim, voor het maken van zo’n waardevol verschil in het leven van onze zoon. We bevelen haar van harte aan aan ieder gezin dat ondersteuning zoekt voor hun kind.

 

Moeder van een dochter van 14, zoon van 11 en dochter van 7 jaar 

Review
Veerkrachttraining  groep 8

 

Mijn dochter van 11 heeft bij Kim de veerkrachttraining voor groep 8 leerlingen gedaan. 
Ze zag heel erg op tegen de stap naar de middelbare school. De basisschool was zo fijn en vertrouwd voor haar. Tijdens het traject heeft ze persoonlijke doelen gesteld, ontdekt wat haar (verborgen) kwaliteiten zijn en waar ze aan wil werken. Emoties (h)erkennen en hoe ze deze kan gebruiken in de keuzes die ze maakt. Dit alles op een fijne, vertrouwde  manier begeleid door Kim. Tijdens de sessies was er ook tijd en ruimte voor gezelligheid en altijd afsluiten met een spelletje waarbij de nieuw ontdekte methodes meteen in de praktijk gebracht konden worden. Ze ging er met plezier heen en kwam elke week enthousiast thuis. Ze is door het traject meer over zichzelf te weten gekomen en kijkt er nu zelfs naar uit afscheid te nemen van de basisschool en is klaar voor de volgende stap. Bedankt Kim, je bent een topper met een gave dat anderen zich snel veilig en gehoord voelen bij je.
 

 

Moeder van een 10-jarige zoon en 11-jarige dochter

Review 
Veerkrachttraining  groep 8

 

De Veerkracht training is een hele fijne veilige plek waar alles er mag zijn. De kinderen hebben ontdekt welke van hun talenten ze straks op de middelbare school op de juiste manier kunnen gaan inzetten. Voorafgaand aan de cursus zijn er twee individuele sessies, 1 met en 1 zonder ouder(s) zodat Kim de kinderen, hun talenten en hun ouder(s) goed leert kennen. Zowel mijn dochter als ik hebben dit als zeer prettig ervaren. Kim heeft heel goed aangevoeld wat mijn dochter nodig had. Ik raad deze cursus dan ook van harte aan.

 

Moeder van een 

12-jarige dochter.

Review
Individueel traject - emotieregulatie

 

We zijn via aanbevelingen bij Kim terechtgekomen en we zijn er heel blij mee. 

Ze heeft onze zoon enorm geholpen om zijn emoties te herkennen en hem handvatten gegeven om zichzelf te reguleren. 

 

Hij was vooraf helemaal geblokkeerd en raakte om de haverklap erg boos. Hij voelt zich op zijn gemak bij Kim en kan lekker zijn verhaal kwijt. 

Ze kan zo goed met hem omgaan en is zo geduldig. Elke keer verzint ze ook iets leuks, waardoor hij met veel plezier naar de sessies gaat. Ze stimuleert hem ook op een fijne manier om zijn ‘dromen’ te volgen en ervoor te gaan, en dat heeft veel gedaan voor zijn zelfvertrouwen. 

 

Tussen de sessies door is Kim erg betrokken bij hem en weet ze altijd raad over hoe we met hem kunnen omgaan. In combinatie met Kim's coaching en de recent behaalde successen van onze zoon, hebben we ons vrolijke mannetje terug, dat weer openstaat voor nieuwe uitdagingen en nieuwe dingen wil leren.

 

Moeder van een 

11-jarige zoon.

Review 
Gezinstraject - verbindende communicatie

 

Wij zijn bij Kim terechtgekomen omdat we vastliepen in de communicatie en verbinding binnen ons gezin, met name met onze zoon.
Vanaf het eerste moment voelde hij zich gezien en begrepen. Kim nam de tijd om echt in zijn binnenwereld te duiken en van daaruit samen te kijken naar wat hij nodig had.
Tijdens het traject werd niet alleen gewerkt aan zijn eigen emoties en gedrag, maar ook aan de communicatie binnen ons gezin en met zijn zus. Door middel van broer-zus-sessies rondom verbindende communicatie leerden zij op een speelse en veilige manier kijken naar wat er eigenlijk onder boosheid en ruzie zit.
De giraf- en jakhalsmethode gaf ons als gezin veel inzicht en herkenning.
Situaties uit het dagelijks leven werden nagespeeld, waardoor iedereen beter leerde begrijpen wat de ander voelt, nodig heeft en eigenlijk probeert te zeggen. Dat zorgde voor meer begrip, rust en verbinding in huis.
Wat wij als ouders erg waardevol vonden, is dat we actief betrokken werden bij het traject. Kim denkt mee, kijkt zonder oordeel naar het hele systeem en geeft praktische handvatten die direct toepasbaar zijn thuis.
We merken dat we als gezin stap voor stap dichter naar elkaar toegroeien en beter leren communiceren op moeilijke momenten.
De begeleiding voelde warm, professioneel en oprecht betrokken. 

 

Moeder van een 12-jarige dochter en een 10-jarige zoon.

Review 
Individueel traject - Onverklaarbare buikpijn

 

Kim heeft onze zoon bewust gemaakt van wat zijn lijf hem wil vertellen. Hij heeft meer rust en vertrouwen gekregen en kan beter omgaan met de buikpijn waar hij al jaren last van heeft. Hij loopt er nu niet meer voor weg maar geeft gehoor aan zijn buik, even rust nemen. Kim heeft veel kennis en ervaring en kijkt per dag wat passend is. Wij zijn erg tevreden.

 

Vader van een 13-jarige zoon en een 14-jarige dochter.

Review
Individueel traject - Master your mind 

 

Onze zoon heeft het traject Master Your Mind bij Kim gevolgd en wij zijn daar erg positief over. Kim weet op een warme en natuurlijke manier aansluiting te vinden bij kinderen, waardoor hij zich snel op zijn gemak voelde.

Tijdens het traject heeft hij geleerd om bewuster met uitdagingen om te gaan en de regie te nemen over zijn eigen emoties. We zien dat hij meer gelooft in zijn eigen kracht en met een open blik naar situaties kijkt. Zowel in het dagelijks leven als op de tennisbaan. Kim creëert de veilige en open omgeving waarin deze ontwikkeling mogelijk is.

 

Moeder van een dochter van 14, zoon van 10 en dochter van 9 jaar 

Review 
Individueel traject - Spanning voor zwemles

 

Wij zijn heel blij met Kim als kindercoach voor onze zoon. Door haar jarenlange ervaring in het onderwijs voelt ze heel goed aan wat hij nodig heeft en hoe ze hem het beste kan helpen. 

 

Onze zoon had veel spanning rondom zwemles en nieuwe uitdagingen. Hij dacht al snel: “Ik kan dit niet.” Dankzij het traject bij Veerkracht heeft hij geleerd: “Van proberen kan je leren.”

 

We zien nu dat hij met minder spanning naar zwemles gaat, sneller doorzet als iets lastig is en meer vertrouwen heeft in zichzelf. Ook wij hebben handvatten gekregen om hem beter te begeleiden.

 

Ze is elke keer weer creatief in haar aanpak en helpt hem op een fijne manier groeien in zelfvertrouwen. Onze zoon gaat met plezier naar haar toe en wij merken echt verschil.

 

Vader van een 7-jarige zoon en een 5-jarige zoon.

Review
Individueel traject - Master your mind 

 

Onze zoon werd op school steeds stiller en had thuis en bij de voetbal veel last van frustratie en boosheid. Het belemmerde zijn sociale welzijn en zijn ontwikkeling. Hij heeft bij Kim het master your mind traject gevolgd. Op een kindvriendelijke en warme locatie nam Kim hem bij de hand en leerde hem stap voor stap zijn emoties reguleren en stevig in zijn schoenen te gaan staan. Ze won zijn vertrouwen en nam ons als ouders mee langs de zijlijn. Hierdoor konden wij onze zoon thuis goed ondersteunen in zijn groeiproces. 

Elke maandagavond was het zijn moment. Eerst leerde hij zijn binnenwereld beter kennen en zijn kwaliteiten ontdekken. Daarna leerde ze hem anders naar zichzelf en de buitenwereld te kijken. Vervolgens leerde ze hem stap voor stap zijn hand te openen door te kiezen tussen bijvoorbeeld opgeven of doorzetten en de feedback als een kans of een bedreiging te zien. Als laatste leerde ze hem om dit allemaal ook echt toe te passen in zijn eigen wereld. 

Wij hebben nu een jongen die zachter voor zichzelf kan zijn, zijn frustratie en boosheid omzet in doorzetten en hierdoor meer zelfvertrouwen heeft en zich beter kan ontwikkelen op de voetbal en op school.  Hij zou graag weer terug willen naar Kim, hij praat er nog veel over. Maar dankzij haar heeft hij nu de juiste hulpmiddelen in huis om zelf de buitenwereld aan te kunnen. Deze basis voor het leven gun je elk kind.

 

Moeder van drie zoons van 16, 12 en 10 jaar 

Review 
Individueel traject - Emotie regulatie

 

Onze dochter gaat voor emotieregulatie naar Kim, en ik kan niet genoeg benadrukken hoe blij ik met haar ben. 

Vanaf het eerste moment voelde ik mij als moeder op mijn gemak bij haar en inmiddels mijn dochter ook, iets wat voor ons ontzettend belangrijk is. 

Kim is warm, geduldig en weet precies hoe ze kinderen op een speelse, fijne manier iets kan leren.


Ik zie mijn dochter stapje voor stapje groeien in hoe ze met haar emoties omgaat, en dat is echt dankzij Kim. 

We krijgen bovendien hele bruikbare tips mee, ook voor op school, waar we veel aan hebben.

Kortom: Kim kan echt een verschil maken voor ons. Ik zou haar zonder twijfelen aanraden.
 

Moeder van een 6-jarige dochter en een 4-jarige zoon.

Review
Veerkracht groepstraining

 

Onze zoon heeft met ontzettend veel plezier de Veerkracht-training gevolgd. Hij voelde zich direct op zijn gemak bij Kim, de kindercoach, en keek er iedere week naar uit. Hij vond het zelfs jammer dat het alweer voorbij was!

 

De training zit goed in elkaar en helpt kinderen op een positieve manier om hun eigen kwaliteiten te herkennen en in te zetten. Het was mooi om te zien hoeveel vertrouwen en kracht hij eruit heeft gehaald.


De locatie is prachtig en de begeleiding warm en professioneel. Kortom, een waardevolle ervaring die we iedereen aanraden!

 

Moeder van een 14-jarige dochter en 12-jarige zoon 

Review 
Profielkeuze middelbare school - ouder- en kind sessie

 

Wij hadden het voorrecht om samen met onze zoon een coachingssessie bij Kim bij te wonen en het was een bijzondere ervaring, de sessie samen als gezin, gaf ons de kans om de tijd te nemen om écht de unieke kwaliteiten van onze zoon te ontdekken – en te zien waarin hij nog wil groeien. Het was erg leuk om dit samen te onderzoeken. 

 

Kim heeft het bijzondere talent om een rustige, ontspannen en vertrouwde sfeer te creëren. Vanaf het moment dat we binnenkwamen, voelde het als een veilige plek waar iedereen -en vooral onze zoon- zich op zijn gemak voelde en helemaal zichzelf kon zijn. Ze weet op een prachtige manier contact te maken met kinderen, waardoor ze zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen.

 

Kim’s aanpak is uniek, warm en doeltreffend. Ik beveel haar van harte aan aan iedere ouder die op zoek is naar professionele en liefdevolle ondersteuning voor hun kind.

Dank je wel, Kim, voor alles wat je doet.

 

Moeder van een 14-jarige dochter en een 12-jarige zoon.

Review
Individueel coachingstraject

 

Kim is een betrokken, professionele en positieve kindercoach! Vanaf het eerste moment voelden we ons gehoord en begrepen. Kim heeft een magische manier om een band op te bouwen met zowel het kind als de ouders.

 

Ze heeft onze zoon geholpen zijn eigen krachten te ontdekken en hem laten zien op welke manieren hij die krachten kan inzetten. Hij is zelfverzekerder en heeft geleerd om op een positievere manier met uitdagingen om te gaan. Iedere week ging hij met plezier naar Kim en kwam vol verhalen thuis. 

 

Kim heeft ons als ouders waardevolle tips en inzichten gegeven. We zijn haar heel dankbaar!

 

Moeder van een 13-jarige dochter en 10-jarige zoon.

Review 
Veerkracht groepstraining

 

Wij waren voor onze zoon specifiek op zoek naar hulp bij het veranderen van zijn mindset en het versterken van zijn zelfvertrouwen. 

 

De Veerkracht-training bleek een schot in de roos. Het was heel fijn om als gezin een deel samen te doen. Hij ging met veel plezier naar de sessies.


Kim gaat op een unieke manier de diepte in en creëert heel veilige connecties met de kinderen waardoor op een leuke manier veel wordt bereikt. 

 

Wij merken duidelijk positieve veranderingen en hebben fijne handvatten gekregen om verdere ontwikkeling te begeleiden en te stimuleren. Wij zijn Kim heel dankbaar en bevelen haar van harte aan!

 

Vader van een 11-jarige zoon

Information icon

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.